Dag Vag

Igår var jag, pappa och Vedran på Akkurat vid Slussen och kollade på gamla bandet Dag Vag (http://sv.wikipedia.org/wiki/Dag_Vag). Jag hade inte hört om dem förrän pappa kom lyrisk hem i somras och hade sett dem på Lasse i Parken här i Hornstull. De var tydligen väldigt stora och turnerade med Ebba Grön. Vedran var som vanligt ovetandes om vad som komma skulle och följde snällt med till ölhänget (för 40+) på Akkurat. Ibland tror jag att han tvivlar på mitt och pappas omdöme när det gäller musik och igår gjorde honom nog inte säkrare. Dag Vag är numera ett gäng äldre män (gubbar) som fortfarande kör sin punk-rockiga musik. Alla i bandet har artistnamn som exempelvis "Teka Puck" och "Stig Vig", den sistnämnde sångare, låtskrivare samt basist. Jag, gammalt Kentfan och även Ebba Grön-gillare, diggade med och tyckte faktiskt att gubbarna körde på riktigt bra! Vedran såg mer skeptisk ut och sjönk nästan till jorden när mannen längst fram skrek "Kom igen Leffe!" och highfive-ade med gitarristen. Jag tyckte det var en rolig upplevelse och nu har jag sett dem!
 


Dag Vag hos Måndagsbörsen ca 1980.
Här sjunger de med Per Gessle... Ingen av mina stora favoriter men vad ska man göra? 


Dag Vag i somras på Lasse i Parken
Foto: Pappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0