De 20 bästa låtarna 2009 enligt Moa Kronbrink

Musik  - Gå in här och hitta andra bra musikbloggar!

Jag tänkte faktiskt inte vara sämre än Rolling Stone Magazine utan tänkte lista 2009 års 20 bästa låtar! Jag har verkligen blivit dålig på att lyssna på album, pappa brukar alltid klaga och berätta om när han köpte LP-skivor när han var ung och kanske köpte en skiva två gånger i månaden. "Då lyssnade man verkligen in sig på musiken", brukar han säga och sucka när jag går in på Spotify och lyssnar hur enkelt som helst utan den så kallade känslan.

Denna lista är gjord utifrån mitt 60-tals-perspektiv (finns det ens något sådant?) och jag är inte världsbäst på ny musik men tar till mig det jag gillar.

2009 års 20 bästa låtar enligt mig är:

Röyksopp feat. Robyn - The Girl and The Robot
Shakira - Shewolf
Mando Diao - Dance with somebody
The Killers - Human (Egentligen sent 2008, men...)
Amanda Jenssen - Happyland
MGMT - Kids
Paolo Nutini - Coming up easy
Beyoncé - Sweet Dreams
Kings of Leon - Closer
Morrissey - I'm throwing my arms around Paris
Lily Allen - Not fair
Melody Gardot - Baby I'm a fool
La Roux - In it for the kill
Lady Gaga - Bad Romance
Gossip - Heavy Cross 
Miss Li - Dancing the Whole Way Home
Miike Snow – Animal
Laleh - Simon Says
Markus Krunegård - Hela Livet Var Ett Disco
Empire of the Sun - We are The People





Kommentarer
Postat av: Sanna

Paolo= kärlek. Se dock inte videon till den låt su valde. Svårt att inte börja skratta efter den upplevelsen!

2009-12-21 @ 16:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0