Hej mitt vinterland!

Vilket snöväder! Det är helt underbart (okej, jag tänkte kanske inte just underbart när jag gick från Universitetet till tunnelbanan på en kvart och var helt snöig när jag kom fram)! Jag vill bara gå runt och tralla "Hej mitt vinterland, nu är jag här!". Jag vill genast baka trettio olika pepparkakor, saffranskakor och göra knäck! Tänk vad julen är mysig ändå... Jag hoppas verkligen att snön håller sig kvar till julafton så vi kan få en vit jul i Sverige någon gång! Känns som evgheter sen sist... Det värsta tycker jag dock är efter julen, när januari och hemska februari kommer då det är en bitande kyla med trettiotusen minusgrader. Då känns både jul och nyår långt borta och våren kan man inte ens prata om för den tror man aldrig kommer att inträffa...

Strax ska jag åka iväg och träffa Tove & Rita som verkligen har gått i ide då de jobbar natt på posten veckan innan jul... Smart dock! Pengar, pengar, pengar... Efter det har jag lovat pappa att laga mat idag, jag tänkte steka falukorv och äta mackaroner. Mums!

Blogg listad på Bloggtoppen.se









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0