Mer jul?

Jag vet inte riktigt om jag tycker om julen ändå. Jag får nästan bara massor av minnen från när vi bodde i villan i Enskede och var hela familjen! Numera finns inga traditioner och hur julen ska firas blir bara ett kaosartat samtalsämne. Nästa år ska jag åka bort över jul...

Folk tjatar om hur mysigt det är men är det nte mest panik? Man "måste" ha och göra vssa saker, gå på julmarknader där det är fullt med folk (typ Gamla stan) och köpa massor av mat. För övrigt äter man så mycket godsaker att man ändå går upp flera kilon i vikt och dessa får man bara ångest för senare under året, är det så kul? När man var liten såg man fram emot julen redan från första december, man fick en klump i magen vid varje advent och gick och längtade och räknade ner dagarna.

Imorgon är det i alla fall julafton och visst har man fått lite julstämning. Jag var inne i stan idag och kände den klassiska julstressen runt omkring minst en miljon människor. Gud vad julen är härlig!

Nej nu ska jag inte deppa, ikväll ska jag och pappa ha antijulmys och äta gott och titta på "Casablanca". Kanske någonting vi inte skulle gjort om det inte var jul så lite kan man ju tacka för i alla fall.

God jul!

Ps. Jag älskar julen egentligen, jag är bara bitter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0