Rolling Stone Magazine listar årets 25 bästa album

Varje år listar den amerikanska tidiningen Rolling Stone Magazine de 25 bästa albumen från året som har gått. Idag när jag sitter i en väldigt lugn reception på IFS hittade jag deras lista för 2009. Varför har man aldrig någon koll på de 15-20 sista albumen som listas och endast de som ligger i toppen? Det känns riktigt pinsamt. En annan pinsamhet kan tyckas vara faktumet att jag inte nästan alls har lyssnat på listans etta U2:s album "No line in the horizont". Snacka om att jag direkt åker hem och Spotify:ar detta. Jag måste ha mer koll på ny musik, det har jag vetat länge men varför är inte ny musik lika bra som gammal musik?

Se hela listan här: http://www.rollingstone.com/news/story/31421097/the_25_best_albums_of_2009/



Ett av Rolling Stone Magazines omslag från september i år
Här är några jag känner till i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0