Sly & The Family Stone, Stephen Stills, Louis Jordan med mera

Jag måste var helt galen, hela kvällen har jag suttit med musik, skivor och Spotify för att leta ny bra musik att lyssna in mig på. Det gick såklart jättebra! Jag har massor av nya favoriter. Sly & The family stone har pappa spelat och jag har alltid frågat: Vilka är det här? Och nu äntligen har jag styrt upp förvirringen och har numera flera låtar på min Iphone. Jag är galen i  Stephen Stills (Som även var med i Crosy, Stills, Nash & Young tillsammans med David Crosby, Graham Nash och Neil Young) med låt "Love the one you're with", den är otroligt fin! Jag kan lyssna på den om och om igen utan tt trätna. En annan låt jag nyligen sa samma kommentar om är Fleetwood Macs hit "Go your own way", Fleetwood har verkligen ett grymt sound, älskar den ackustiska gitarren som ofta hörs. Pappa har även introducerat mig för en sjukt flängig och underbar låt med Loius Jordan som jag verkligen alltid måste dansa och twista till när jag hör den "Ain't Nobody Here But Chickens". Den är så bra att man storknar! Jag diggar verkligen storband med blås! Det ger lyssnaren än helt annan känsla än dagens studiolåtar som ofta blir opersonliga.


Jag gjorde massor av playlists men även känns det lite torftigt i iPhonen. Måste styras upp med mer från sängen! Nu måste jag sova, börjar skolan 10.00 imorgon och därefter ska jag åka till IFS för att bli "upplärd" på nytt i receptionen samt stänga då någon i crewet skulle gå tidigare. Det kommer dröja tills jag får helg... Jobbar både lördag, söndag och måndag. Men vad gör man inte för pengar? Jag är jätteglad att jag får jobb överhuvudtaget. Godnatt, sleep tight!



På en av låtarna på denna LP "Old times good times" spelar faktiskt Jimi Hendrix!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0