Take my tears and that's not nearly all

Tainted love

Jag älskar låten "Tainted love", den är verkligen en skitbra låt och texten är hetsig! Jag lyssnade på "Tainted love" med gruppen Soft cell och var säker på att dessa gjort orginalet tills jag för ungefär ett och ett halvt år sen hörde orginalet med Gloria Jones, vilken skillnad! Orginalet slår covern med hästlängder. Pappa frågade en gång varför jag gillar den så mycket och det är svårt att säga... Jag har en speciell relation till låten och den får mig peppad varje gång jag hör den. Genom åren har flera covers gjort efter ovannämnda Soft cell. Exempelvs har Marilyn Manson, Rihanna och My Brithest Diamond. Här kommer några versioner av låten... Vilken är bäst?




















Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag och Emma har den på vår repertoar. Kanske kan bli din nya favoritversion?

2009-12-06 @ 20:22:32
Postat av: christinaloves

Could be, could be! Fast jag måste höra den först...

2009-12-07 @ 19:39:14
URL: http://christinaloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0