Varför bor jag inte i Rom?

Kyla är bland det värsta som finns. Speciellt den svenska kylan, ni vet den bitande och obehagligt vassa kylan som kan sitta kvar en hel dag och kväll. Den kylan är här idag, usch och fy säger jag bara. Det börjar med att man inte alls vill gå upp från sängen för den är på tok för varm, när man väl går upp vet man inte vad man ska ta sig till - kylan är ett genomträngande faktum. Det var -11 grader idag, är det ens så mycket? Har man blivit mer känslig? När jag var liten minns jag att det kunde vara väldigt måga minusgrader men man tänkte inte på det, man gled omkring i sin rosa overall med hängande vantarna och hade det ganska bra ändå. Det har jag inte nu! Okej, jag kanske har en för kall kappa. Men den är ju ny, jag vill ju använda den och känna mig fin! Kanske läge att byta för ett tag...

Jag sitter i alla fall på jobbet nu och fryser - det är fruktansvärt kallt. Men som receptionist kan jag inte klä på mig vadsomhelst eller för mycket. Skulle gärna ta på mig halsduk och vantar men det skulle troligen se lite väl påpälsat ut. Jag vill gå hem, eller jag vill teleportera mig hem, slippa gå ut. Slippa känna kyla.

Varför bor jag i Sverige? Det är en fråga jag undrat för mig själv minst 25 gånger idag. SMHI säger att Rom har 16 grader och sol. Jag tror att det aldrig blir vinter där. Mamma och pappa kunde ni inte stannat i Rom efter er smekmånad?

Jag i Rom i år:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0