Wonderful Sunday!

Vilken söndag det har varit. Pappa och jag har städat & donat, satt ihop saker vi köpte från IKEA igår och tagit emot en soffa som levererades. Äntligen har jag fått mitt rum som jag velat ha det! Det tog bara tre år, men det gör mig ingenting! Det som saknas är att jag och papi ska köpa ramar som man kan sätta in LP-skivor i. Det kommer bli skitsnyggt över min TV där det just nu är väldigt kalt... Jag ser fram emot att sno LP-skivor av pappa som till exempel Court and Spark och Jimi Hendrix-skivor.

Klockan fyra ska vi iväg och "repa" med släkten inför vårat uppträdande på morfar 80-årsfest. Efter det ska jag och Vedran laga middag åt pappa och sen måste den nya delen av mitt rum invigas!

Vi har medans vi jobbat lyssnat på min "50 bästa låtar"-playlist på Spotify som inte alls inehåller 50 låtar utan just nu 121, det fylls på hela tiden. Favoriter från den är den som just nu spelas: Dusty Springfield & Pet Shop Boys - What have I done to deserve this? en sjukt poppig låt med underbara Dusty. Jag fyndade även Soundtracket till musikalen "Chess" på Spotify! Jag älskar den musikalen, kan inte få nog! Den är grym både på svenska och engelska. Favoriten är låten The Deal (No deal) med Tommy Körberg (som har varit med i både den engelska och svenska versionen), Murray Head (som sjunger det så kallade ledmotivet "One night in Bangkok") och Elaine Paige.

Mina favoritmän var trötta på IKEA

Resultatet!


Kommentarer
Postat av: tove

OLALAL! riktift snyggt! jag måste få komma över och mysa med dig i din nya soffa! har du fullt på tapeten eller kan jag på klämma inmig någon dag i veckan eller helgen kasnke?? love

2009-11-02 @ 15:35:24
Postat av: ritz

snyggt! Äntligen kan man sitta och chilla i den där hörnan och inte helt provosoriskt dra in stolar och bord dit varje gång man ska kolla film :)

När ska vi mysa i din nya soffa??

2009-11-02 @ 16:11:11
Postat av: christinaloves

Åh mina twins! Ni är välkomna när som! Jag lovar... Tar alltid en paus i allt tentapluggande om ni står utanför dörren :)

2009-11-03 @ 15:44:56
URL: http://christinaloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0