Höst

Ibland på somrarna brukar jag försöka lura mig själv och säga att det visst är mysigt på hösten, med röda och gula löv, lite regn så man kan ligga och mysa med mera. Men fy säger jag bara. Det är kallt och ruggigt ute, men när man kommer inte på tunnelbanan får man värmepanik. Det är rått och extremt kyligt på Universitetet och när man ska sova (ensam). Och så är det inte alls mysigt att sitta inne själv och titta på regnet när man är helt ensam utan sin tenta-pluggande pojkvän! Det är bara tråkigt... Jag försöker som vanligt pigga upp mig med musik och idag är det bara en låt som har fått mig på riktigt bra humör: Jr Walker & The All Stars - Shot gun. Jag måste även erkänna att Britney Spears - 3 faktiskt också får mig sjukt glad! Det är sådan musik man behöver när hösten och kylan kommer.

Igår försökte pappa fråga ut mig angående i vilken ordning Beatles album efter 1965 kom ut... Det gick ju sisådär. Jag klarade kanske fem av nio i ordning. Men nu kan jag alla i alla fall:
Help! och Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band , Magical Mystery tour, The Whte Album, Let it be och Abbey Road. När jag dock var inne på Wikipedia idag insåg jag precis att vi missat ett - Yellow Submarine som gjordes utifrån filmen som hette samma sak.

Vi dsikuterade vilket album som är bäst och det är världens svåraste fråga enligt både mig och pappa. Han gillar Revolver medan jag är ett stort fan av Abbey Road då det var det första Beatles-album jag lyssnade mycket på. Jag fick låna det av pappa att ha i min CD-freestyle när jag gick i sjuan. Jag var sedan överlycklig när jag var i London och fick gå över det klassiska Abbey road-övergångsställe som Beatlarna går över på omslaget precis utanför deras studio.

 




 

Det spekulerades länge i att Paul McCartney skulle vara död, den här bilden stärkte detta eftersom bland annat eftersom. Paul går barfota, det står någonting på bilen med mera. Läs mer på: http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0