Joni



Min favorit! En ung Joni Mitchell.

Min absoluta favoritlåt Carey, är skriven av Joni Mitchell. Finns på albumet Blue och är tokbra! Man blir glad och sprallig när man hör den sedan har den även en uppiggande text som jag tror är skriven i något sorts "cheer up"-tema. Jag fick "Court and Spark", från 1974, av pappa 2006 och har sen dess nästan lyssnat sönder skivan. Den är verkligen i toppklass, alla låtar är bra! Många känner nog till Joni Mitchell mest efter hennes låt "Both Sides Now" som är en sorglig ballad. Jag tycker att den är jättefin men hela "Court and Spark" är ännu bättre!

Äntligen fredag. Jag hoppas att det blir en lugn och skön helg... Nästa vecka och den därefter blir det otroligt mycket plugg! Tenta, granskningsuppgift samt flera andra uppgifter som ska in. Well...

Trevlig helg!

Ps. Signed, Sealed, Delivered - Blue feat. Stevie Wonder är en klassiker med stort K. Jag, Tove och Rita har tusentals gånger spelat denna underbara cover för att komma på bra humör både på Autoban på väg till Italien (mot möjliga protester från pappsen) och hemma i Sverige! Me love!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0