Marika & Wille

Igår kväll var jag och tittade på min brors flickvän Marika Willstedt och Wille Crafoord på Riddarhuset. De hade även backup av en violist, Emilio Estrada. Wille spelade akustisk gitarr, Marika spelade cello och tillsammans sjöng de Willes låtar. Det var verkligen bra! Jag är jättestolt att vara nästan släkt med Marika. Jag har även ett stort men hemligt beundrarskap för Wille Crafoord, lyssnade både på Just D och hans solokarriär när jag var liten. Så självklart var jag väldigt glad att höra låtar som "Missarna", "Adam och Eva" och "Hur är det möjligt". De spelade även nytt material som var även det mycket bra! Jag ser fram emot deras skiva. Jag är speciellt förtjust i Willes texter och Marikas sång var grym!

Idag ska jag äntligen få vara med min älskade pojkvän vars kurs avslutades med en tenta igår. Vi ska bara ta det lugnt, nu ska vi äta en lugnt frukost, gå på stan, mysa med mera. Jag ser verkligen fram emot det.

Jag är även idag på bakhumör och har skrivit ut ett recept på minimuffins. Får se vad pappa tycker om det...

Låtar att lyssna på idag:

Wille Crafoord - Missarna
Just D - Tre gringos
(Jag hade den på singel och lyssnade i princip sönder den. Underbar nostalgi!)
Morrissey - We Hate It When Our Friends Become Successful (Vedran anser att låtens tema stämmer bra in på både homom ...och många andra)
Stevie Wonder - Signes, Sealed, Delivered




Kommentarer
Postat av: ritz

hahaha ååh! Signes, Sealed, Delivered

Det kan ju inte bli bättre. Men med "Blue's" version kan en kväll inte gå fel ;)

2009-10-29 @ 23:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0