Hon vill ha mig, mitt liv i sitt liv

Igår på Mosebacke var bra och roligt, vissa glänste väldigt mycket mer än andra men det var roligt att se banden ändå! Jag har alltid varit otroligt skeptisk till Rolling Stones på grund av olika anledningar och har ofta hävdat att den enda låten denna grupp gjort bra är den skriven av Lennon/McCartney - "I wanna be your man", men jag kanske kan lyssna på några andra låtar efter igår i alla fall...

Idag försov jag mig en aning men har kommit igång med plugget hyfsat bra ändå. Pappa skrattade åt mig för att jag spelade musik i morse och sa att jag är galen men jag klarar inte av en deppig pluggdag utan musik (klarar nog inte av någon dag utan musik). Så nu har jag suttit och varit nostalgisk igen, fast lite längre bakåt den här gången, och lyssnat på bästa Anders Glenmark och hans album från 1990 med mina favoriter "Hon har blommor i sitt hår" och "Hon sa". Jag gillar Anders stil även fast han är sjukt cheesy! Jag brukade ta med mig den skivan till 6-årsverksamheten när man fick ta med sig skivor och Tove och Rita brukade ta med sig den underbara Arvingarna-skivan! Mer om Arvingarna-perioden en annan gång......

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0