Musiklycka

Det inhandlades två fantastiska LP-skivor i helgen, "Déjà vu" med CSNY och Derek & The Dominos – Layla And Other Assorted Love Songs (Eric Clapton), båda från 1970. Det slog mig att jag lyssnat på tre skivor från samma år under samma vecka och älskat alla tre (Joni Mitchell – Ladies Of The Canyon fick jag av pappa förra veckan). Varför har jag inte spårat på dessa förut kan man undra? Jag blir lycklig av alla tre på olika sett. CSNY-stämmorna gör mig knäsvag, Derek & The Dominos är underbart rockiga och fantastiska musiker och Joni kan man ju inte göra annat än älska!

Det här är bara tre underara låturval från var och en av albumen:

Joni Mitchell – For Free
Crosby, Still, Nash & Young – Carry On
Derek & The Dominos – I Looked Away


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0