Stockholm i natt

Livet är bra konstigt ibland. Har under hela dagen budat på en fin liten pärla här i Hornstull på 26 kvm. Hoppas, hoppas, hoppas! Pappa är dock rädd för att jag ska prata för mycket om det och därför "jinxa" lägenheten så att jag till slut inte får den. Vi får la se!

Man kan säga mycket om Peter Jöback, men jag gillar honom stark. Har alltid tyckt att han har en härlig utstrålning och röst. Mamma har varit tokig i honom och lyssnat sönder många av hans skivor, bland favoriterna har jag självklart hans duett med min favvis Annika Norlin (Säkert!, Hello Saferide), som för övrigt snart släpper ett nytt album på svenska, "Han är med mig nu" (Peter Jöback – Han Är Med Mig Nu). En låt som handlar om hur Peter snor åt sig ett av Annikas ex. Jag älskar den mycket just för att det är ballt att göra en grej av det homosexuella, att de tävlar om samma kille, men även eftersom rösterna passar sådär dåligt bra ihop. Under sommaren har jag dock inte lyssnat på denna låt utan en annan från Peters nya skiva. Låten är en helt fantastisk Stockholmsskildring och förstå gången jag hörde den började jag storgråta! Den är både vacker och sorglig på samma gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0