Honky Elton

Efter mycket köpande av LP-skivor har jag den senaste tiden fastnat totalt för en underbar skiva med Elton John. "Honky Château" från 1972. Jag har många gånger hävdat att jag har svårt för Elton men hjälp, hans tidigare plattor är helt fantastiska. Hans sång och musik, men även de känslomässiga och djupa texterna av Bernie Taupin. Jag lyssnar på albumet när som helst, jag kan sätta på det och bara njuta i lugn och ro eller ha det som bakgrundsmusik när jag lagar mat eller har gäster. Nämnvärda låtar är såklart klassikern (och vissa säger till och med att det är Eltons ledmotiv) "Rocket man (I think it's gonna be a long long time)", "Mona Lisas and Mad Hatters" och "Salvation".

 




Kommentarer
Postat av: Andrea

Herregud, vi har så sjukt lika musiksmak känns det som! Jag älskar 60-70-tal och Elton John är en av mina stora favoriter. Förr var jag inte alls intresserad av denne fantastiska man men när jag upptäckte hans tidiga plattor så blev jag kär.



Rekommenderar Tumbleweed Connection btw, min personliga favorit om man nu måste ha en (talking old soldiers är ett exempel på ett av Elton's och Bernie's mästerverk). Har nyss upptäckt din blogg och blev så glad över att någon i min ålder har en gedigen musiksmak. PEACE! :)

2011-07-03 @ 15:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0