Ögonvärk

Gud vad jag har ont i huvudet. Jag har suttit och övat på tekniker för att läsa snabbare och då har man fått titta "så långt man kan" åt vänster, höger upp och ned. Aj! Det blev sådär svart och geggigt framför ögonen och har inte försvunnit sedan dess.

Idag är det måndag på en lång och jobbig vecka. Jag ska jobba idag, imorgon, fredag, lördag och söndag och däremellan kommer pluggångesten att infinna sig. Jag är jätteglad för mitt jobb, det enda som känns jobbigt är ångesten som kommer när man gör någonting annat än att plugga. Jag tror att alla som någonsin har pluggat vet exakt vilken jag menar. Skuldkänslorna! 

Igår satt jag och letade efter ny musik för min iPhone. Jag börjar tröttna på mina olika playlists men letandet gick tyvärr inte som jag önskat. Vad händer med ny musik idag? Jag har svårt för flängig hiphop och smöriga R'n'b-sångare (typ Mario, Taio Cruz) och efter det finns det mest Lars Winnerbäck, konstiga band som Hästpojken och andra flummiga singer-songwriters. Suck! Några av de låtfynd jag gjorde ser ut såhär:



Gossip - Love and let love
(Från Music for men. Riktigt bra skiva!)
Smiths - This charming man (En klassiker som konstigt nog alltid gör mig glad)
Hoffmaestro - Highway man (Tips från Vedran! Tack babe!)
John Mayer - Who says (Har svårt för honom både eftersom han dumpade Jennifer Aniston som jag är galen i och för att jag anser att han har gjort tråkiga låtar, däremot är denna låt godkänt chill och bra!)
Youth group - Forever young (En gammal O.C.-klassiker. Det soundtracket håller verkligen i längden!)



Jag & Vedran har suttit och pratat om sommaren.
Ge mig sommar nu. Våga vägra modd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0