Björn Skifs i mitt hjärta

Jag skrev häromdagen om att jag älskar Björn Skifs, och det gör jag verkligen. Jag tycker både om Björn som person och hans låtar. Jag började gilla honom för drygt 10 år sedan och fick då en samlingsskiva av mamma som jag spelade sönder. Jag var galen i honom! Favoriterna var hans hits som "Michelangelo", "Hooked on a feeling" (som låg etta på USA-listan) "Det blir alltid värre framåt natten" men även andra låtar som "Säg vad gör du med mig" och "Vill du inte ha mina kyssar" (som Orup har skrivit). Min kärlek till Björn har bara växt under åren då jag insett vilken trevlig personlighet han har! Han verkar otroligt sympatisk (vilket pappa som träffat honom även intygat om) och har gjort andra spännande skivor än endast pop. När jag och pappa började prata om Skifsan igår grävde jag fram mina två skivor som han signerade åt mig och tittade stolt på dem! Björn Skifs hamnar i samma fack som Paul McCartney när det gäller "artister jag vill träffa". Han är en riktig artist och underhållare och vilken fantastisk röst han har!






Björn Skifs spårar på Allsång på Skansen

 
En klassiker: Björn Skifs glömmer texten i Eurovision Song Contest -78


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0