Grace

Börjar morgonen med att lyssna på Jeff Buckley och hans helt otroliga album Grace. Jag är verkligen galen i det! Visst, det kanske är lite deppigt men det är så fint och jag älskar Jeffs låtar. Både text- och musikmässigt. Hans röst är även väldigt "vanlig" men han sjunger på ett väldigt känslomässigt sätt. De flesta i min generation känner nog till honom för hans tolkning av Leonard Cohens "Hallelujah" som finns på Grace men jag har en annan favoritlåt med honom: Jeff Buckley – Lover, You Should've Come Over. Jeffs pappa var också musiker, Tim Buckley.

Jeff Buckley dog dessvärre väldigt ung, 30 år gammal, efter att ha drunknat i en flod i Memphis där han spelade in sitt andra album som senare gavs ut.

Lyssna på Jeff Buckley – Grace och njut av stämningen och Jeffs texter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0