Jag & George Harrison

Pappa och jag satt vid middagen idag och diskuterade George Harrison (för de som inte vet: gitarristen i The Beatles). Pappa trodde han dog runt -97 men jag gissade -01 eller -02 och hade såklart rätt. November -01 gick tyvärr GH bort i lungcancer bara 58 år gammal. Vi kom även in på hans hits och pappa berättade att Phil Spector producerat några av George skivor. Jag sa att jag bara visste en hit (utöver hans Beatles-låtar) "Got my mind set on you" men pappa påminde mig om "My sweet lord" som är riktigt bra! Efter middagen åkte jag till jobbet och när jag svabbade på lagret kom just "My sweet lord" och jag tyckte det var ett väldigt roligt sammanträffande. Jag sms:ade pappa och fick detta svar:


Så... Tack George! Jag hör dig väldigt ofta, i alla fall i mina lurar tillsammans med de andra Beatlarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0