Valleys of Neptune

Idag tittade äntligen solen fram! Underbart måste jag säga. Man kan tänka sig hur lyriska alla människor kommer bli när det blir vår på riktigt! Och det är ju verkligen så, man får ett helt annat liv. Saker och ting blir lättare, man känner sig fri. Jag tror dock att det bara är vi människor i Skandinavien som har denna våreufori.

Den 8 mars, på tisdag, släpps ett album med Jimi Hendrix, Valleys of Neptune. Skivan släpdes redan i måndags som digital version men släpps på LP den 8:e. Albumet innehåller icke tidigare släppt material men jag är skeptisk. Alla sådana här skivor som släpps efter att någon stor artist dött brukar vara dåliga och jag tror, tyvärr, inte att denna kommer vara bättre. Spotify släppte en video till ”Bleeding heart” som jag såg för några dagar sen. Jag måste erkänna att jag är måttligt road. Låtar som kommer finnas på den nya skivan är exempelvis titeln på albumet ”Valleys of Neptune” och ”Lover man”. En cover på gruppen Creams låt ”Sunshine of your love” kommer också finnas med. Ja, det gäller helt enkelt att lyssna och höra om det kommer vara storslaget eller ej. Köpas måste det ju i alla fall!

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0