Det här lyssnar jag på idag | Ashes & Fire

Min relation till den amerikanske sångaren och forna medlemmen i bandet Whiskeytown är inte jättebra, jag anser de flesta av hans plattor vara anspråkslösa och ganska gråa, men efter att ha läst recensionerna på hans senaste skiva "Ashes & Fire" blev jag otroligt intresserad. Inte minst för att den fick hyfsat höga betyg utan för att man bland andra jämfört honom med Gram Parsons, Jackson Browne och Neil Young och om inte annat gör dessa artister mig väldigt nyfiken på vad albumet har att erbjuda. Mitt intryck efter den första sporadiska lyssningen är positivt, jag har på senaste tiden lyssnat på mycket country-pop och tycker att albumet svarar på mina förväntningar. Det är en platta med countryinfluenser och Ryans röst låter bättre än vad jag minns den. Lyssna och bedöm själva: Ryan Adams – Ashes & Fire. Första singeln Ryan Adams – Lucky Now spelas redan på radio.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0