Witchy woman

Den senaste tiden har jag lyssnat väldigt mycket på ett lite, för min smak, oväntat band. The Eagles! Pappa köpte deras LP som kom 1976, Their Greatest Hits (1971-1975), till mig och jag har nästan inte lyssnat på annat. Efter första lyssningen på "Witchy Woman", skriven av medlemmarna Don Henlet och Bernie Leadon, insåg jag att det är ett mästerverk. Det sägs att den är skriven om Zelda Fitzgerald (http://en.wikipedia.org/wiki/Zelda_Fitzgerald) och i låtar finns textrader som "She held me spellbound in the night, dancing shadows and firelight. Crazy laughter in another room and she drove herself to madness with a silver spoon." Lyssna lyssna lyssna och framförallt älska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0