Elton som han ska vara

Jag har egentligen lite svårt för Elton John. Jag vet inte, han har blivit en sådan artist som jag inte riktigt gillar, en jobbigt pretentiös artist. Men jag älskar verkligen hans album "Madman across the water" som släpptes 1971 innan Elton blev sådär Elton-jobbig. Det är verkligen sjukligt bra! Här hittar vi den otroligt känslomässiga "Tiny Dancer" som jag började gilla när jag såg filmen Almost famous (en för övrigt riktigt bra musikfilm), men även andra riktigt stora ballader som "Levon", "Indian sunset" och givetvis titelspåret "Madman across the water". Hjälp, det är verkligen bra musik! Elton kan, i alla fall 1971. Lyssna och njut av hans unga och sköra röst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0