Promenix med pappa

Promenerade med pappa i lördags, södermälarstrand fram till t-centralen genom gamla stan. Det var väldigt kyligt men uppfriskande och skönt. Vi tog en fika i Gamla stan och gick sedan i på Bengans skivaffär på Drottninggatan. Vi kom fram till att massor av nya artister numera släpper sina album även på LP, det tycker jag är väldigt roligt! Det är skönt att hålla kvar LP-trenden ett tag till, det är en helt annan känsla att äga en LP-skiva istället för en CD-skiva. Bara känslan att hålla i en LP-skiva och känna på den, att den är mer ömtålig, gör en mycket mer varsam och man ska vara varsam med musiken! Jag önskar mig verkligen en LP-skivspelare. Jag vill börja samla på mig LP-skivor och känna mig vuxen, även om det kanske kommer att dröja...










Denna underbara låt "Sweet Disposition" med den australiensiska gruppen The Temper Trap är väldigt soft och skön att lyssna på och njuta av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0