Modern musik | Varför Veronica Maggio?

 

Jag har verkligen svårt för artister som inte gör någonting annat än bara är artister, om artisten i fråga inte har en egen utpräglad stil, röst eller artisteri. Med dessa menar jag artister som inte skriver mycket av sin egen musik och/eller inte producerar den. Ett bra exempel på det jag menar är artisten Veronica Maggio. Vad gör hon egentligen? Hon ser trevlig ut och verkar vara en jordnära människa, men vad gör henne speciell? Hon har ingen framträdande röst, hennes texter är intetsägande och rentav tråkiga, hon gör inga speciella framträdanden och står inte för någonting speciellt men ändå ligger hon etta på massvis av listor. Hennes förra album "Vinnaren är...", producerad av henns dåvarande pojkvän Oskar Linnros har en helt annan klass än hennes senaste "Satan i gatan" där hon samarbetar med bland andra Markus Krunegård och Christian Waltz som har producerat hela albumet.

Jämför Veronica Maggio med till exempel den otroligt karismatiska sångerskan Amanda Jenssen (gammal Idol-deltagare) som skriver allt hon gör själv och detta med en otroligt musikalisk känsla. Jag tycker även att Amanda har en fantastisk röst. Varför är Veronica så hyllad när andra artister gör det tusen gånger bättre än henne? Snälla, förklara för mig någon!

Jämför själva...

 





Kommentarer
Postat av: Sofia

jag gillar maggio, och amanda. ibland undrar man om det är turen som avgör vem som spelas mest en det handlar nog mer om att sånt som är lättlyssnat går hem störst. att maggio sen sjunger trallvänligt på svenska är nog faktiskt ett plus i just de här sammanhangen. och så släpptes skivan (satan i gatan)innan sommaren, vilket gör att den är lätt att placera i sommarplågekategorin. vi älskar ju att sjunga med hela sommaren medan höst och vinter är tid att gå tillbaka till de "säkra korten". nu när jag lyssnar på amanda förresten, får jag värsta flashbacken till mina tidiga tonår och hanson-middle of nowhere. i refrängen låter hon som mellanbrorsan hanson- http://www.youtube.com/watch?v=A7xNXvc8YhY

2011-10-18 @ 00:25:40
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0