Absolute Sixties

Min första absoluta favoritskiva fick jag när jag var i 9-årsåldern. Den hette Absolute Sixties (http://www.absolute.nu/samlingar_detail.asp?albumType=3&albumID=92) och kom att prägla min musiksmak extremt mycket. Men det visste jag inte då, när jag dansade runt till Little Evas "The Loco-motion" och The Monkees "I'm a believer". Jag fick den en födelsedag då mina föräldrar upptäckt att jag ofta lyssnade på radiostationen Vinyl 107. Skivan är otroligt bra för att vara en blandskiva, och jag älskar nästan alla låtar som är på den. Idag vet jag ärligt talat inte vart den har tagit vägen, efter flytt in till stan och åt två olika håll kan den ha hamnat nästan varsomhelst. Jag vet i alla fall att det var det bästa mamma och pappa kunde köpa till mig! Jag kommer aldrig glömma den och får fortfarande olika minnen när jag hör vissa låtar från skivan. Låtlistorna på de båda skivorna är även bra för nya 60-talslyssnare som inte vet vad som ska lyssnas på. Kolla upp och Spotify:a!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0