Hurtbullen Moa

Idag känner jag mig faktiskt riktigt hurtig. Jag vaknade och kände att jag var tvungen att röra på mig... Så efter frukost gick jag på powerwalk-promenad i drygt en timme. Det var minusgrader när jag gick ut så jag tog på mig mitt tjocka pannband och möttes av Vedran som skrattade extremt mycket. Tydligen såg jag väldigt rolig ut men det struntade jag i frusen som jag är...



Jag gick från Hornstull strand bort till Skanstull och tillbaka och sen gick jag till Zinkensdamm. Det var frisk luft, sol och jättemycket folk som var ute och gick. Riktigt mysigt och fint. Efter det lämnade jag in mitt och pappas julkort och träffade Vedran och Daniel. Vi gick på stan lite och sen åkte jag hem! Gick förbi frisören i närheten och bokade klipptid för imorgon... Hoppas inte att de klipper av mig håret som de brukar göra. Bella sms:ade och skrämde upp mig med att säga att hon precis varit hos frisören och att de hade klippt alldeles för mycket...

Eftersom jag har gått runt ensam idag har jag lyssnat på massor av bra musik. Jag har en riktigt bra playlist nu som jag lyssnar på om och om igen, det är nackdelen med när man får till en bra playlist, man lyssnar nästan inte på någon annan musik.

Här kommer ett stickprov från min sjukt bra playlist:

Lady Gaga - Bad romance
Den är så jäkla bra! Pappa suckar högt åt Lady Gag men jag tycker att hon är sjukt cool! Vilken hitmakerska.

Eskobar feat. Heather Nova - Someone new
En låt som man verkligen kan spela 1000 gånger utan att tröttna. Jag kommer ihåg när jag hörde den första gången, jag var sjuk och låg hemma och kollade på Voxpop. Den är sorglig men med en underbar melodi!

Amanda Jenssen - Happyland
Jag kan inte sluta älska Amanda. Hon är grym!

Hall & Oates - You make my dream come true
En peppande låt! Var med senast i "500 days of Summer". Gillar Hall & Oates, enligt pappa är dessa världens mest sålda duo. Tji fick jag som trodde det var Simon & Garfunkel.

Melody Gardot - Baby I'm a fool
En fantastisk människa! Tänk att hon har varit med om en sådan hemsk olycka och kunde med hjälp av musiken ta sig tillbaka till sitt liv. Vilken röst och vilka låtar! Hon är riktigt cool.

Nancy Sinatra - Sugar Town
En väldigt söt låt med en refräng som sätter sig på huvudet...  Mysigt till vintern!


Hall & Oates, en amerikansk duo som var populära i slutet på 70- och i början på 80-talet.
De ser riktigt corny ut men är väldigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0