Jag är inte van vid att jobba

Dagen började med en OTROLIGT tråkig föreläsning om genus, manligt och kvinnligt, doing gender med mera. Jag måste erkänna att jag är extremt trött på genussnacket numera. Det är samma argument, samma sorts föreläsningar, samma sorts människor som håller i dessa föreläsningar! Man tröttnar till slut på att engagera sig i detta. För övrigt var damen som höll i föreläsning väldigt monoton i sitt sätt att prata, det var inte speciellt kul att lyssna på. Efter det åkte jag till jobbet (IFS vid Stadshagen, som har fått sjukt fina lokaler med utsikt över Stockholm! Väldigt vackert!) och var där till klockan fem. Då kom min finfina pojkvän och hämtade mig och i baksätet hade han en underbart vacker julbukett med rosor till mig... Tänk vad bra man har det! Han ville ge den för att jag varit så duktig i skolan och på jobbet. Det är så härligt att bli uppskattad! Tack tack tack älsklng!

Nu ska vi bara ta det lugnt, vi båda jobbar imorgon (Coop Nära på olika ställen) och eftersom jag är världens segaste person då jag inte känner mig så van att jobba så mycket, så vi bestämde oss för att hyra en film och köpa massor av godis. Den här gången fick jag välja efter all min klagan på "Public Enemys" (Det var ju bara våld och skjutningar hela tiden......) så jag valde "The Proposal", well, om jag ska vara ärlig tror jag inte att den kommer vara bra men ibland är det skönt att bara titta på en skitfilm och slappna av.



Genus. Som tur var tittade solen fram och gjorde oss lite gladare



Min fina rosbukett från Vedran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0