Lussebak

Idag har jag suttit och skrivit på hemtentan hela dagen... Hjälp vilken konstig kurs - vad har vi ens lärt oss förutom att rita rutor på ett matteblock och leka med schackbräde (eller vad hette det nu igen som Anna hade med sig?)? Jag säger bara dubbelsuck! Den ska vara inne på söndag men imorgon kväll ska jag jobba till klockan 21, måste fråga pappa om hjälp då.
Efter hemtentaplugg åkte jag och min älskade ut till Sköndal för att baka lussebullar och pepparkakshus. Mofar är ju konditor och hade förberett en stor lussedeg till oss som vi fick rulla och fixa med. Vi fick tips som "rulla inte för hårt" och "man ska aldrig lufta bröd under tillagning". Det var mysigt och momor hade gjort min favorit, stek!
Efter det åkte vi hem till Rågsved för att ha glöggmys med Vedrans familj!














Låtar att lyssna på:

Maybe this christmas - Ron Sexsmith
(pappa och jag såg honom på Hovet för ett par år sedan!)
Chris Rea - Driving home for christmas
Joni Mitchell - River
(Min lovely Jonis låt som är lite julig enligt mig)
Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul (Den är så härlig! Jag tycker verkligen att det är jul all over it!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0