Önskelista 2009?

När julen är nära börjar man undra den klassiska frågan: Vad önskar jag mig? Det vill säga: Vad behöver jag? Om jag ska vara helt ärlig anser jag mig själv ha allting jag behöver, det finns nästan ingen pryl som jag anser nödvändig att ha som jag inte har. (Okej det finns väl några, men man KAN faktiskt klara sig utan en vattenkokare och locktång...). Jag har kollat runt och letat efter saker som jag ska inse att jag behöver, i letandet hittade jag "1001 Albums You Must Hear Before You Die" av Robert Dimery. Den är fylld av album från 1955 till 2005 och dessa ska tydligen vara de bästa. Det första albumen listat ska vara Frank Sinatra - In the Wee Small Hours. Albumen ska vara tagna från alla olika musikgenrer.

Jag köpte en jul filmversionen till pappa med ungefär samma titel, han ansåg dock att den nästan var onödig och bara står i bokhyllan. Well...

Jag blev väldigt nyfiken på denna bok och tror jag ska sätta upp den på min lista! Den kan säkert vara kul att bläddra i och läsa då och då. Man kanske till och med kan lära sig något eller hitta ett album man kommer att älska!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0