Ångestladdad höstdag?


Herregud! Vilken dag... Regnet (eller är det snö?!) öser ner, det är grått och kallt. Snacka om att hösten är här och vinter definitivt är på ingång. Jag och Vedran åkte i morse iväg till St. Eriksplan på Below Outlet för att kolla in Whyred-utförsäljningen. Snacka om flopp! Vi var riktigt besvikna. Efter det gick vi till Mellqvist Kaffebar (som enligt mig gör Stockholms godaste kaffe) och fikade. Vi har inte varit på den kaffebaren tidigare utan har bara varit stammisar på den vid Mariatorget! Men det var supermysigt och vi satt där väldigt länge, ingen ville ge sig ut i skitvädret. Sen kom Vedrans kompis Daniel så då fick vi anledning att sitta där ännu längre.

Efter det åkte Vedran till skolan och jag åkte till Hornstulls bibliotek för att låna en bok som jag behöver till tentan nästa helg. När jag kom dit visade det sig 1. att jag är sen gammalt skyldig biblioteket 235 kronor för sen återlämning och 2. att boken jag behövde inte fanns. Jag kände mig sjukt deppig, gick hem i regnet och väl hemma åt jag en stor portion av kladdkakan jag gjorde igår. Jag tog på mig min underbara Morrissey-tröja som jag köpte när jag såg honom på Hovet i somras och satte på en favoritlåt, Bigmouth strikes again (Egentligen The Smiths, men men) för att pigga upp mig, det gick faktiskt ganska bra!  

Idag vill jag egentligen bara ligga i sängen, lyssna på deppig musik som Damien Rice eller soundtracket till O.C. och drcka té. Tänk om man fick ha det så bra... Nej nu ska jag skriva på min granskningsuppgift som ska in imorgon.

Att lyssna på dagen som denna:

Dolly Parton - Jolene
Regina Spektor - Samson
Bob Dylan - Hurricane
R.E.M. - Everybody hurts
John Denver
eller Peter, Paul & Mary - Leaving on a jetplane



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0