Jamie


Äntligen har Jamie Culum kommit ut med ett nytt album. Jag fastnade totalt för hans andra (egentligen tredje men hans första album gavs endast ut i ca 600 exemplar) album "Twentysomething" när jag var 14 år. Han gör en popig jazz som är lätt att ta till sig och väldigt härlig att lyssna på. Han har gjort många covers men även skrivit egna låtar. Bland favoriterna finns "Twentysomething", "Wind cries Mary" och "Photograph". Nu har han kommit ut med ett nytt album som heter "The Pursuit" där han har spelat in låtar som exempelvis klasikern "Just one of those things" och Rihannas låt "Don't stop the music". Jag diggar honom verkligen, pappa och jag var till och med och såg honom när han kom till Stockholm och spelade på Annexet 2006.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0