Kingsmen vs. Beatles

Jag har hittat ett band jag gillar starkt. Jag hörde dem första gången i somras då jag av en slump (via Spotify) kom in på dem. De är hur bra som helst och jag kan inte sluta lyssna på deras version av Money (That's what I want). Sångaren Jack Elys röst är gudomligt rockigt och det tycker jag är väldigt charmigt. Gruppen är från USA och slog igenom med covern Louie Louie, jag läste någonstans att de skulle var ett av de första garagerock-banden. Jag hittade bara ett Youtube-klipp med favoritlåten från ett tv-program med töntiga 60-talsdansare och cheesy programledare. Frågan är bara, vilken version är bäst: Beatles eller Kingsmen?




 

Ps. Jag tycker i detta fall att Kingsmens version slår Beatles!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm, bästa versionen återfinner du varken med Kingsmen eller Beatles.



http://open.spotify.com/track/6N3Wc11mXiJUjcIvc0xzpn

2009-11-26 @ 01:06:20
Postat av: christinaloves

Tack för tipset! Den var skitbra.

2009-12-07 @ 19:28:24
URL: http://christinaloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0