Sjuk, seg och såsig

Jag måste vara den mest känsliga personen i Sverige. Bara det blir lite lite kallt så blir jag sjukt, nästan direkt. Jag är extremt känslig för kyla och reagerar snabbt. Nu har jag blivit sjuk, igen. När var det senast? En månad sen? Jag är nog sjuk minst en gång i månaden så jag börjar bli van, men ändå blir jag lika sur varje gång. I natt har jag till exempel inte kunnat sova då jag har legat varm, snorig och utan möjlighet att svälja för att halsen varit upsvullen. Suck suck och ännu mera suck!

Igår var för övrigt en av de sämsta dagarna på länge! Allt blev fel!

...men idag ska jag ta nya tag, jag lovar!

Fick för övrigt min nya mobil igår, en Iphone som jag tror är en alldeles för smart pryl för mitt eget bästa. Men jag lyckades faktiskt fixa lite saker, förutom att alla sms blev tokiga.

Idag är det plugga, plugga, plugga som gäller och jag sitter fortfarande och undrar om jag ska pallra mig till Studentpalatset eller plugga hemma för att slippa snora och hosta uppe i de tysta salarna... Men plugget måste göras. Det är som jag sagt tidigare väldigt mycket den här veckan samt nästa.

Lugn musik för mina öron idag!

Jimi Hendrix - Castles made of sand
Kings of Leon - Closer
Pretenders - I'll stand by you
Ray LaMontage - Shelter

Igår fick jag äntligen pappa att se filmen "Across the universe". En musikalfilm baserad bara på Beatleslåtar men utan att Beatles nämns i hela filmen. Den är enligt mig helt fantastisk! Ett måste att ses! Jag har den på mind dator och har troligen sett den minst sex gånger. Soundtracket är grymt, även fast det är svårt och OMÄJLIGT att göra om det Beatles gjorde är det alltid roligt att höra låtarna i nya versioner. Huvudpersonerna spelas av Evan Rachel Wood och Jim Sturgess. Ett roligt tillägg är att Joe Cocker medverkar på låten "Come together", han gör en skitcool version!




Kommentarer
Postat av: Marika

Flopp älsklingen! Krya på dig då...och plugga duktigt;)

2009-11-03 @ 09:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0