Söndag med Beatles

Allt igår gick bra! Våran uppvisnings, mitt tal och allt annat som skulle kunnat gå fel. Det var roligt att träffa alla kusiner, min bror och Marika och annan släkt, men man var väldigt trött när man kom hem. Det enda som räknas är att mofar är nöjd och det tror jag!


Nöjd till slut

Idag när jag kom hem fick jag sådan lust (jag borde ju egentligen plugga men gör allt för att skuta upp det) att lyssna på mina älsklingar i The Beatles. Pappa köpte ju den underbara jubileumsboxen när den kom ut 090909 och just nu snyltar jag över alla till min dator. Det är tur att jag har pappa, själv hade jag aldrig haft råd att köpa boxen! Jag tänkte att jag inte skulle föra över allt på en gång utan några album i taget, för att inte tröttna på dem. Enligt mig kan jag ha min Ipod fylld med endast Beatles-låtar, de hade så många olika genrer under åren att vilken humör man än är på kan man hitta en Beatles-låt som passar.

Jag sitter just nu och går igenom skivornas lilla häfte som finns inuti. Det är roliga bilder och texter! Någonting jag tänker på är skillnaden i beatlarnas utseende från 1969 jämfört med 1963-64 då de ser ut som fyra helyllekillar.
 


The Beatles 1964


The Beatles 1969


Det är inte möjligt för mig att lista mina favorit-Beatleslåtar då de är tusen och de ändras från dag till dag. Men just idag lyssnar jag på dessa:

Come together (Abbey Road)
Something (Abbey Road) - min favorit George Harrisson låt
I've just seen a face (Help!)
And your bird can sing (Revolver)
Run for your life (Rubber Soul)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0