When you're alone and life is making you lonely, you can always go - downtown

Äntligen är veckan och tentan över! Jag är så trött men glad över att allt äntligen är slut. Igår kväll tog jag det lugnt med Tove! Vi hyrde filmen "Cadillac Records" som handlar om ett skivbolag i Chicago på 50- och 60-talet som endast hade mörkhyade stjärnor men ägdes av en vit. Detta var väldigt ovanligt på den tiden då svarta och vita människor nästa inte ens fick umgås. Filmen var faktiskt bra! Skivbolaget hette Chess Records och producerade artister som Chuck Berry, Etta James och Muddy Walters och i filmen medverkade bland annat Beyonce som spelade Etta James. Jag har en favoritlåt med Etta James som är grym! Den heter "Fire" men jag har tyvärr inte hittat den någonstans än på Spotify.

Idag har jag och pappa varit på stan och letat julsaker... Det blev bara en ljusstake dock, det kändes nästan som det fanns för mycket att välja på. Vi gick hela vägen in till Fridhemsplan i regnet, men det var faktiskt ganska mysigt. Pappa tog några fina bilder på mig!

Vi gick runt hela dagen och sjöng på Petula Clark - Downtown så har inte kunnat sluta nynna på den!






Kommentarer
Postat av: Enrique

Beautiful girl...Very nice.

2009-11-19 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0