Söndag med extra timme

Ikväll har jag och min kära pappa haft det jätteskönt. Vi åt en tidig middag och sen åkte jag till Studentpalatset för att ge en kaffe till världens bästa Vedran som pluggar hur mycket som helst till sin tenta. När jag kom hem gjorde jag min italienskaläxa och sedan kom jag och pappa på att det skulle vara väldigt gott med en äppelspecial-rätt! (Äpplen med kanel i ugnen och massor av vaniljsås). Efter det har vi suttit och lyssnat på musik samt diskuterat fram och tillbaka...

I fredags kväll gjorde pappa en lång playlist till mig som han tyckte att jag "behövde höra", så vi gick igenom den och jag kommenterade och valde ut favoriter. En favorit var definitivt Arthur Conleys 60-talshit "Sweet soul music", extremt bra låt! Tydligen hade han Otis Redding som mentor och med honom som chef kan väl ingenting gå fel... Det blev även mycket Pretenders-lyssnade. Vi diskuterade bland annat att deras sound inte alls låter som ett vanligt 80-talssound (vi diskuterade främst låtarna "Don't get me wrong" och "Back on the chain gang"), dock hävdade jag bestämt att jag nog skulle gissat på att de spelades in på 80-talet.

Vi kom även in på Michael Jackson, som i nuläget känns som ett känsligt ämne. Det känns nästan som om man inte får säga att han man inte tycker han är sjukt bra. Jag tänkte på det när jag reagerade otroligt starkt på att pappa "inte tilltalas av hans musik". Jag anser att han är min generations The Beatles... Vi drog jämförelser med bland andra Madonna, pappa skulle hellre lyssna på hennes bästa tio låtar än Michaels. Jag hävdar dock motsatsen. Madonna kan för mig vara ganska tråkig, även om jag älskar "Papa don't preach"!

Nu ska jag sova! Imorgon väntar grupparbete...

Mest lyssnade låtarna idag:

Britney Spears - 3 (jag kommer ALLTID älska Brittan)
Hall Daryl & John Oates - Maneater
The Pretenders - Don't get me wrong
Jace Everett - Bad things (True Blood soundtrack)
Wilson Pickett - Land of 1000 dances

Chrissie Hynde är leadsinger och gör hela bandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0