Lonely Avenue med "sjukskrivning"

Fortfarande hemma från jobbet, Siri skrattar och säger att jag är sjukskriven men det känns faktiskt lite så. Jag är fruktansvärt rastlös och ensam! Hemma hos mamma nu och fått god middag och gos. Mamma har uppsatt min luciateckning som jag gjorde när jag var 8. Julstämningen och hemmastämningen är total. Det är skönt att skifta slappt ensamhäng con OC och Gott & Blandat med familjemys. Här kan jag slappna av på ett helt annat sätt, det är konstigt faktiskt. Den känslan borde egentligen vara fullbordad hemma hos mig, men här ordnar mamma allt och låter mig slappa i soffan samtidigt. Det känns ljuvligt!

Igår var jag inte lika ensam, då hade jag sällskap av världens finaste tvillingar. Först kom Tove med saffransbullar och gav mig fina råd och lyssnade och senare kom även Rita förbi. Vi myste i min soffa med filtar och tittade på OC. På kvällen somnade jag i Calles knä framför Beverly Hills första säsongen. Hjälp, jag behöver verkligen komma ut och röra på mig lite. Imorgon blir det av, då ska jag promenera med min varma päls och njuta lite av vintern.

Jag skissade fram en underbar Soulplaylist på Spotify igår med bland andra Aretha Franklin, Ray Charles och Otis Redding. Jag kan inte sluta lyssna på den underbart bluesiga "Lonely Avenue" (orginalet med Ray Charles) - just nu kan det inte bli bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0