Pluggångest

Seg fredag, jag ville bara sova hela dagen idag. Jag jobbar hela helgen, fre-sön, vilket känns härligt då jag inte vill spendera så mycket pengar. Det visade sig (av min lapp) att jag började 14 idag, tack pappa! Jag trodde att jag började 16.30 och detta kunde lett till kaos. Har satt mig hemma för att plugga, det blev ORD-delen idag. Det känns otroligt segt med Högskoleprov-pluggandet och mars månad kommer att bli ännu värre då det är sista månaden innan provet. Jag börjar få en klump i magen och kan knappt prata om det! Det kommer alltså betyda mer plugg och mindre blogg, tyvärr.

I och med det hemska vädret som kränger över Sverige just nu och nästa vecka vill jag bara ha sommar. Sommar sommar sommar! Jag längtar så mycket till våren och sommaren att jag drömmer om att det är det, och så vaknar jag igen och blir ledsen när jag tittar ut på det fortfarande vintriga vädret. För exakt ett år sedan kom jag och Filippa fram till Rom (som idag har 15 grader och sol) idag. Tänk vad tiden går snabbt...

En låt som spelades i Rom överallt:


 


Jag och Filippa en av de första dagarna i Rom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0