Schlager

Jag måste erkänna att jag gillar Schlager! Speciellt gammal schlager. Jag följer inte alls  årets spektakel och det gjorde jag inte förra året heller. Jag tycker det har spårat ur med alla deltävlingar och det gamla hederliga Melodifestivaltagget är borta.

Men om vi ska prata klassiker så är ju definitivt "Det börjar verka kärlek bannemej" med Claes-Göran Hederström bäst. Jag totalt ÄLSKAR hans dans! Han är så underbart mycket svensk pop på 60-talet! Det finns ett fantastiskt medley från Melodifestivalen 2000 (ni vet den gånger Carola hade en tröja som blinkade "Ledig") med alla de bästa schlagermänniskorna som uppträder! Det är lite roligt för att jag kan det utantill. Lyssnade enbart på detta under säkert två månaders tid då min kära bror hade Napster hemma och jag inte alls kunde ladda ner musik. Sedan är jag ju tokkär i Björn Skifs och hans musik men det kan vi ta en annan gång...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0