Bonnie & Clyde

Idag har jag lyssnat på den här fina låten med Anna Ternheim Anna Ternheim – A French Love - Naked Version. Den här dagen känns seg och ännu mer seg, det känns som om det är det enda jag skriver om på bloggen numera - hur seg jag är. Ikväll i alla fall kommer jag inte vara seg utan då ska jag träffa the girls (Siri, Rita, Isabellé och Tove) vilket ska bli riktigt trevligt. Vi planerar att helt enkelt strunta i Berns och dra till Marie Laveau på Hornsgatan. Jag utökade min frisörkostnad idag på 230 kronor då jag köpte ett schampo som heter Silverschampo och ska göra mitt hår mer grått (?) och ta bort den gula tonen. Jag ville egentligen bara springa hem och kleta in det i håret hur länge som helst men jag måste sitta här på Studentpalatset och plugga på. Har gått dåligt med det den senaste tiden....

 

Jag letade fram en gammal sommarplaylist (2009) och kom ihåg hur jag kunde lyssna på en låt minst trettio miljoner gånger i rad utan att tröttna: Bonnie & Clyde. Men bara den franska versionen med Brigitte Bardot och Serge Gainsbourg. En riktigt härligt spännande låt som man får ett pirr i magen av. Kanske för att det är franska, ganska för att den är så mystisk. Jag uppmärksammade även härom veckan att en film om herren i fråga har premiär i höst, Gainsbourg. Det blir ett garanterat biobesök för att se den!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0