Jack Johnson & tågluff

Jack Johnson är fantastisk! Han gör den underbaraste chillmusiken med mycket tokiga texter och härligt sound. Jag är verkligen glad i hans album från 2005 "In between dreams" med låtar som "Banana pancakes", "Better together", "Breakdown" och "Sitting, waiting, wishing". När jag hör "Banana pancakes" tänker jag dock på tågluffen jag gjorde 2007 med delar av Enskedegänget! Markus hade sin lilla ukulele (innan den försvann) på stranden i Biarritz innan vi blev totalt brända och alla sjöng med (eller var det amerikanen bakom som spelade, jag minns inte...)! Det var sjukt mysigt. Den låten och även Jamie T:s "If you got the money" får mig att tänka tillbaka på tågluffen! Jag vill tågluffa i år igen.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0