Nyårsafton

Nyårsafton blev en lyckad kväll, trots mitt nyårshat (jag är optimistisk när det gäller denna högtid, jag anser att ingen nyårsafton blir bra). Jag jobbade från 12-18.30, så Vedran kom och hämtade mig, hetsig som vanligt, och vi stressade hem. Han hade under dagen gjort creme brulee, hans klassiker, som väntade på att tas med till Vedrans kära vän Simon som bor på söder. Vi åt en trevlig middag där och sedan sprang vi, efter mycket segande, till Fjällgatan för att se på fyrverkerierna. Det var mysigt! Fast kallt, väldigt kallt... Jag hade bylsat på mig de varmaste kläderna jag kunde hitta upptill, men nästan glömt mina ben. Aj aj, strumpbyxor och kyla är inte den bästa kombinationen. I alla fall, med lite champagne i kroppen blev det bättre och vi gick vidare till Folkoperans bar Folkbaren där Marika hade spelat! Var riktigt roligt och mysigt, där stannade vi kvällen ut och åkte sedan hem efter att ha letat taxi i Gullmarsplan hur länge som helst (!). På Folkbaren fanns massor av transor, jag och Marika blev glada då det alltid är roligt med snygga och trevliga transor. Vedran däremot blev attackerad och även väldigt rädd. Han höll sig tätt intill mig och pussade mig demonstrativt resten av kvällen.

Tyvärr så har min iPhonekamera världens sämsta kvalité:

 


Jag & Vedran vid tolvslaget


Marr & Jag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0