Student -08

I sommar är det två år sedan jag tog studenten och vad har man åstadkommit? Inte alls så mycket som man tänkte när man sprang ut. Okej, inte just när man sprang ut för då skrek jag bara av glädje att slippa plugga på ett tag, men det man tänkte när man tänkte på den så kallade Framtiden med stort F. Jag hade en sådan fiffig plan i mitt huvud men inte mycket av det jag trodde skulle hända hände. Snart kommer mitt student-08-tänk att bli gammalmodigt. Det är många i min ålder som börjar få panik för att man börjar bli "gammal" och vissa andra bara lever livet. Kan man få vara någonstans emellan? Puh... Om man var stenrik skulle allt vara så mycket enklare på något sätt, då kunde man dra iväg och resa utan att räkna in cirka ett års jobbande för att kunna tjäna in respengar. Som sagt, nu har två år gått och vad har jag egentligen gjort? Jag blir nästan lite kallsvettig för att jag blir så nojig... Men sedan tar en händelse som jordbävningen i Haiti iväg en till verkligheten. Visst har jag det väldigt bra, nästan för bra ibland.

Student -08 men hur länge ska jag leva på det?



Foton tagna av pappa på mitt utspring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0