Transsibiriska järnvägen

Jag har suttit på jobbet och tittat ut över Stockholm idag, drömt mig bort till resor. Jag vill åka hela världen runt (efter att ha sett Planet Earth vill man helt plötsligt vandra genom alla berg och bada i alla vatten), men mest vill jag åka på den Transsibiriska järnvägen. Ända sedan jag var liten har mamma pratat om järnvägen och jag är fascinerad av den. Man åker i sex dygn från Moskva i Ryssland, genom Mongoliet och Kina. Det verkar fantastiskt. Jag vill verkligen åka! Just nu är alla som jag känner, inklusive jag själv, i funderingar över vad man ska göra med livet, var man ska resa, vad man ska plugga, när och hur, vill jag bo utomlands, lära mig språk. Ja listan kan göras hur lång som helst. I nuläget blir jag bara trött och ibland arg på människor som exakt vet vad de ska göra. Gör det då men säg det inte till förvirrade mig!

Jag undrar också, vad ska man egentligen göra med livet? Vad ska man prioritera och hur ska man gå tillväga? Man får ju inte världens bästa hjälp av föräldrarna som hävdar "gör det du känner är bäst för dig själv". Hur ska jag veta vad som är bäst för mig själv? Jag är bara 20 år. ...dock är jag nästan 100 % säker på att den Transsibiriska järnvägen skulle göra mig gott. Tänk på de fantastiska platser man skulle få se, i Kina, Ryssland och Mongoliet bland annat. Jag är så himla sugen... Frågan är fortfarande bara vad man ska göra det och när.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0