Up in the air

Jag och Vedran var på bio igår och såg Oscarsnominerade (Oscarsgalan är ju för övrigt i natt) George Clooney i "Up in the air". Jag blev helt betagen av filmen och tyckte att George spelade otroligt bra. Jag hade helt ärligt inga förväntningar när jag satte mig i salongen och gick ut helt gråtandes och berörd. Budskapet var fantastiskt, någonting jag lever för. Jag blev även väldigt förtjust i soundtracket (Various Artists – Up In The Air [Music From The Motion Picture]). Mycket lugn musik som till exempel Crosby, Stills & Nash och Elliott Smith. Lyssna på Crosby, Stills & Nash – Taken At All. Man får gåshud över att höra deras fantastiskt vackra röster tllsammans!

Filmen handlar om en man som reser runt USA genom stt arbete, som innebär att avskeda människor runt om på olika företag. Han är väldigt ensam men trivs med detta faktum. På vägen träffar han två helt olika kvinnor och i slutet av filmen åker han tillbaka till sin hemstad för sin lillasysters bröllop. Jag hoppas verkligen att George får en Oscar för rollen! Det tycker jag verkligen att han är värd. Filmen måste ses! Gå och se den på bio för att få mest känsla.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej va knäppt, hade helt missat det här inlägget och två dagar senare skrev jag om filmen i min blogg.... eeh någonting säger mig att vi inte direkt har samma filmsmak ;)

2010-03-18 @ 19:22:39
URL: http://sofiedumonde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0