Up!

Igår såg vi Pixar-filmen "Up" som handlar om en gammal man vars fru har gått bort, som tvingas att få sitt hus förstört och är tvungen att åka till ett ålderdomshem men blåser istället upp miljontals ballonger och flyger iväg med hela huset. En riktigt riktigt bra film måste jag säga! Jag blev såld direkt av kärlekshistorien i början. Brukar ofta ha lite svårt för animerade filmer då jag är uppvuxen med det riktiga Disney-tecnkandet, men denna måste alla se! Riktigt roliga karaktärer (man kan inte bli annat än kär i huvudrollen Carl som är så otroligt söt!) och bra gjord. Mer än sevärd film! Det känns som den har ett annat budskap än endast barnfilmsbudskap som "alla levde lyckliga i alla sina dagar". Nog fällde jag några tårar, men det gör jag av nästan allt så jag vet inte om det är någonting att gå efter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0