Sjukling

Hjälp vad det är jobbigt att vara riktigt sjuk. Jag brukar under hela året gå omkring och vara lite halvsjuk nästan hela tiden men när jag vaknade igår mådde jag verklige inte bra. Jag hade haft frossa hela natten och hade troligen feber. Jag låg helt orörd i soffan svettandes och kall hela dagen och kvällen och hade allt från 38-39,8 graders feber. Det var inte alls kul. Natten var lika hemsk! Idag när jag vaknade hade jag upp mot 40 graders feber igen men har efter lite vilande nu kunnat både äta och duscha. Man uppskattar inte att vara frisk när man väl är det!

Jag köpte för inte så länge sen min älskade Orups första platta "Orup" från 1988, på vinyl. Anders Glennmark var med och producerade självfallet och resultatet är verkligen riktigt bra! På plattan fanns även hans genombrottslåt "Jag blir hellre jagad av vargar" med men jag tycker att just denna låt är lite uttjatad. Lyssna hellre på svängiga "Baby!", "Jag vågar inte sova längre" eller den underbara klassikern "Från Djursholm till Danvikstull".

Orup – Baby!
Orup – Jag Vågar Inte Sova Längre
Orup – Från Djursholm Till Danvikstull




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0