Vågorna de kraschar över dig och mig

Jag är inte något stort fan av Håkan Hellström, det är allmänt känt. Jag ogillar honom inte, men jag säger heller inte att han är Sveriges bästa musiker (som alla våra musikskribenter verkar enade om). Han har gjort låtar som ger mig gåshud och andra som inte alls berör mig. Idag är en sådan dag som jag självmant valde att sätta på Håkan Hellströms nya skiva. Ibland behöver livet lite Håkan Hellström för att det svåra ska kännas lite bättre. Och kanske får man till och med gråta lite.

"Nån måste skriva om mitt slut
Du läser mig som en öppen bok
Ju mer du läser desto mindre vill du veta
Lämnar Sverige vid Vinga
Ingen tid för ceremonier
Bandet spelar vår låt
Och det låter bedrövligt kasst"

Håkan Hellström – Saknade te havs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0